Ayetel Kürsi Türkçe Okunuşu ve Anlamı Faziletleri Nelerdir?

Âyetü’l–kürsî, “Allahü lâ ilâhe illâ hüve’l–hayyü’l–kayyûm” ayeti Kuran’ı Kerim’in ikinci suresi olan Bakara Suresinin 255. ayetidir. Bakara suresinin 255. Ayeti olan Ayetel Kürsi, tek bir ayettir.

Ayetel Kürsi nazil olduğunda, dünyadaki tüm putlar ve tapınan şeyler yere düşmüş ve başlarındaki taçları yuvarlanmıştır. Ayrıca şeytanlar birbirleriyle çarpışarak kaçmış ve İblis’in yanına toplanmışlardır.

Ayetel Kursi’de bulunan Esma-i İlahiye hiçbir ayette yoktur. Çünkü bu ayet-i Kerime’de bazısı açık, bazısı ise kapalı olmak üzere 17 yerde Allah’ın ismi geçmektedir.



Uyumadan önce Ayetel Kürsi’yi okuyana Allah tarafından bir koruma verilir ve sabaha kadar hiçbir şeytan ona yaklaşamaz.

Gece nazil olan Ayetel Kursi ayetlerini Peygamber Efendimiz S.A.V, Sahabelerden Hz. Zeyd’i çağırarak yazdırmıştır.

Ayetel Kursi’yi her gün okumayı adet haline getiren kişinin Allah geçmiş günahlarını da bağışlar.

Ayetel Kursi’yi okuyan kimse yedi kalenin içine girmiş gibi muhafaza edilir.

Ayet-el Kürsi Okunuşu

Bismillahirrahmânirrahîm.
Allâhü lâ ilâhe illâ hüvel hayyül kayyûm, lâ te’huzühu sinetün velâ nevm, lehu mâ fissemâvâti ve ma fil’ard. Men zellezî yeşfeu indehû illâ bi’iznih, ya’lemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm velâ yühîtûne bi’şey’in min ilmihî illâ bimâ şâe vesia kürsiyyühüssemâvâti vel ard, velâ yeûdühû hıfzuhümâ ve hüvel aliyyül azîm.

Ayetel Kursi Türkçe Anlamı (Meali)

Rahmân ve Rahîm olan Allah’ın adıyla.
Allah ki, O’ndan başka ilah yoktur. O hayydır, kayyûmdur.
Kendisine ne uyku gelir ne de uyuklama.
Göklerde ve yerdekilerin hepsi O’nundur.
O’nun izni olmadan katında kim şefaat edebilir?
O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir. (Hiçbir şey O’na gizli kalmaz.)
O’nun bildirdiklerinin dışında insanlar,
O’nun ilminden hiçbir şeyi tam olarak bilemezler.
O’nun kürsüsü gökleri ve yeri içine alır, onları koruyup gözetmek kendisine zor gelmez.
O, yücedir, büyüktür.

Ayetel Kürsi Faziletleri :

    Cumartesi Zuhal saati olan sabah erken, ikindi sonrası,akşamdan sonra ve gece yarısı Ayet’el Kürsi’yi (17-50-170 yada 313) defa okuyan kimseler Amirleri yanında yada patronu yanında büyük itibar görür. İstediği makama ulaşır.

    Ayetel Kürsi okunan eve şeytan giremez. Büyücü sokulamaz. Ayetel Kürsi okumaya devam kişi; hem dünyada hemde ahirette yüce makamlara ulaşır. Günahlardan sakınmaya başlar. Huzura erer. Mevki ve makamı artar.

    Ayetel Kürsi; yemek buğday pirinç arpa gibi şeylere 313 defa okunarak her okunuşta o şeye üflenirse bereketi artar o şeyde bereketlilik olur.

    Ayetel Kürsiyi hergün okumayı adet haline getiren kişinin ALLAH geçmiş günahlarını bağışlar. Okuyan hem Tevhid hemde Tilaveti yerine getirmiş olur. Bu da üstün bir zikir olur.

    Bu ayeti okumaya ancak peygamberler sıddıklar ve şehidler devam eder. Kişi okumaya devam ederse ahlakı sehid ve sıddıkların ahlakına ulaşır.

    Ayetel Kürsiyi çok okuyanın anlayışı artar. Düşman şerrinden kurtulur. ALLAH’ı büyük isimleriyle anmak zikretmek isteyenler Ayetel Kürsiyi okumalıdırlar. Ayetel Kürsi ilahi rahmet ve nusret kapılarını açar.

    Sıkıntılı anlarda Ayetel Kürsi okunursa sıkıntı geçer. Tehlike durumunda okunursa o tehlikeden kurtulunur.

    Ayetel Kürsiyi 170 defa okuyana ALLAH her işinde yardımcı olur. Zorluk çekmez. Üzüntü ve kederden uzak olur. Rızkı genişler. Arzularına ve isteklerine kavuşur.

    Her farz namazını mütakip Ayetel Kürsi okuyan ikinci bir namaza kadar korunmuş olur.

    Yatarken Ayetel Kursi okunduğunda 2 melek onu korumakla görevlendirilir.

    Akıl ve anlayışın artması niyetiyle Ayetel Kürsi 50 defa yağmur veya zemzem suyuna okunur ve içilirse bu gerçekleşir.

    Sabah yataktan kalkıp abdestli bir şekilde 3 defa Ayetel Kürsiyi okuyan kişi akşama kadar; akşam namazının ardından 3 defa okuyan sabaha kadar şeytan cin ve insan şerrinden korunur.

313 Ayetel Kürsi Fazileti

313 Ayetel Kürsi Fazileti ile ilgili bazı bilgileri sizlerle bu yazımızda paylaşıyoruz. 312 ya da 314 değil, sadece 313 Ayetel Kürsi’nin faziletleri hakkındaki yazımızı okuduktan sonra aklınızdaki soru işaretleri de netleşecektir.

Allah’ın cennetine kavuşmak ve rızasını kazanmak için mübarek gecelerde (Cuma gecesi de olabilir) 313 defa Ayetel Kürsi ve 313 kez Fatiha suresini okuyabilirsiniz. Dünyevi işler için de okunabilir fakat bu tercih edilmez. Genel olarak hayatınızın daha kolay geçmesi için de okumanızda yarar var.

Ayetel Kürsi okunan eve şeytan giremez.

Okuyan kişi, günahlardan uzak durmaya başlar.

Bu ayeti her gün okumaya devam eden kişi, hem dünya hem de ahiret hayatında yüksek mertebeli makamlara ulaşır.

Kişi huzura erişir.

Kişinin cesareti ve kendine olan güveni artar.

Bu ayeti 313 defa okuyan kişinin istediği dua Allah’ın izniyle hayırlı bir istek ve dua ise kabul olur.

Cuma günü sabah namazından önce abdestli bir şekilde kıbleye yönelip diz üzerine oturup 313 kez Ayetel Kursi okunduktan sonra ‘Ya rabbel Azim bu ayeti kerime hürmetine 313 ehli bedir ve 313 ashabı talut hürmetine muradımı ihsan buyur’ diye dua edenin duası gerçekleşir.

Ayetel Kursi, durak yerlerinin sayısınca 17, kelime sayısınca 50, harfleri sayısınca 170 ve resuller ve ashabı kiram sayısınca 313 defa okuyanın her arzusu yerine gelir. Halk arasında sevgi ve saygı görür. İstediği makamlara da ulaşır. Hiç kimse ona zarar veremez. Ayrıca HZ Muhammed (sav) isimleri sayısınca 201 defa okunursa dünya ve ahiretle ilgili istekleri geri çevrilmez.

Ayetel Kürsi; buğday, pirinç, arpa ve yemek gibi şeylere 313 kez okunarak ve her okunuşta o şeye üflenirse bereketi artar ve o şeyde bereketlilik olur. Her gün bu ayeti okumayı adet haline getiren kişinin, Allah geçmiş günahlarını bağışlar. Ayetel Kürsiyi bir hacet ve arzunun olması için okumak, o işin olmasına da vesiledir. Bu ayeti okumaya devam eden, devamı neticesinde fayda görecektir.
Ayetel Kürsi Hangi Surede Geçer?

Ayetel Kürsi, Kuran’ı Kerim’in ikinci suresi olan Bakara Suresinin bir ayetidir. Bakara suresinin 255. Ayeti olan Ayetel Kürsi, tek bir ayettir.

Kuran’ı Kerim’de 114 adet sure ve 6666 tane ayet bulunur. Kuran’ı Kerim’in ilk suresi her namazda okuduğumuz Fatiha suresidir. İkinci sure ise Bakara Suresidir. Bakara suresinin ilk ayeti ise ‘Elif Lam Mim’dir. 255. Ayet ise ‘Ayetel Kürsi’ yani Arapça kurallarına uygun olarak Ayet-El-Kürsi’dir. Halk arasında ise ‘Allahüla’ şeklinde yanlış olarak söylenmektedir. Ayetel Kürsi demek aklınıza gelmiyorsa ‘Allahü la ilahe illa Hüv’el Hayy’ul Kayyum’ şeklinde söylemeniz daha doğru olacaktır.

‘Her kim Mü’min süresi ilk üç ayetiyle Bakara Suresi 255.ayeti olan Ayetel Kürsi’yi sabahleyin okursa, akşama kadar muhafaza edilir. Akşam okunursa sabaha kadar bu ayetler vasıtasıyla koruma altına alınır’ şeklinde hadis-i şerif de bulunur.

Ayrıca Ayetel Kürsi’de Allah’ın aşağıdaki özelliklerinden bahsedilir;

Bir ve tek olduğundan,

Unutmaz ve uyku tutmaz olduğu,

Yerlerin ve göklerin ona ait olduğu,

O’nun izni olmadan kimsenin şefaatte bulunamadığını,

Kullarının hepsini gördüğünü ve gözettiğini,

Yerlerin ve göklerin gerçek sahibi olduğu,

Çok yüce, üstün ve azametli olduğu,

Yerleri ve gökleri korumanın o’na zor gelmediği anlatılır.
ayetel-kursi

Ayetel Kürsi Dinlemek için Tıklayın

70milyar_hasene_ayetel_kursi

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’dan rivayet edildiğine göre:

Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem beni ramazan zekâtı olan sadaka–i fıtrı korumakla görevlendirmişti. Bir adam gelip yiyecek şeylerden avuçlamaya başladı. Adamı tuttum ve:

– Vallahi seni Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in huzuruna götüreceğim, dedim. Adam:

– Şüphesiz ben muhtacım, çoluğum çocuğum ve pek çok ihtiyacım var, dedi. Bunun üzerine ben adamı salıverdim. Sabaha çıkınca, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem:

– “Yâ Ebâ Hüreyre! Dün gece tutsağını ne yaptı?” buyurdu. Ben de:

– Yâ Resûlallah! İhtiyaç içinde bulunduğunu ve çoluk çocuğu olduğunu söyledi, ben de acıdım ve salıverdim, dedim. Resûl–i Ekrem:

– “O sana yalan söyledi, tekrar gelecek” buyurdu. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in bu sözü üzerine tekrar geleceğini anladım ve onu gözetlemeye koyuldum. Adam geldi ve yine yiyecek şeylerden avuçlamaya başladı. Bunun üzerine:

– Seni Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in huzuruna çıkaracağım, dedim. Adam:

– Beni bırak, çünkü ben gerçekten muhtacım. Çoluk çocuğum da var. Bir daha gelmem, dedi. Ben de acıdım ve salıverdim. Sabah olunca yine Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bana:

– “Yâ Ebâ Hüreyre! Dün gece tutsağın ne yaptı?” diye sordu. Ben de:

– Yâ Resûlallah! Bana yine ihtiyaç içinde bulunduğunu ve çoluk çocuğu olduğunu söyledi, ben de acıdım ve salıverdim, dedim. Peygamberimiz:

– “O kesinlikle sana yalan söyledi, ama tekrar gelecek” buyurdu. Ben de üçüncü defa gelmesini bekledim. Gerçekten geldi ve yine yiyecek şeylerden avuçlamaya başladı. Onu tekrar yakaladım ve:

– Seni mutlaka Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in huzuruna çıkaracağım; artık bu üçüncü ve son gelişindir. Bir daha gelmeyeceğine söz veriyorsun sonra tekrar geliyorsun, dedim. Bu defa bana:

– Beni bırak! Allah’ın seni faydalandıracağı bazı kelimeleri ben sana öğreteyim, dedi. Ben:

– O kelimeler nelerdir? dedim. O:

– Yatağına girdiğinde Âyetü’l–kürsî’yi oku. O takdirde, senin yanında Allah tarafından sürekli bir koruyucu bulunur ve sabaha kadar şeytan sana yaklaşamaz, dedi. Bunun üzerine ben onu salıverdim. Sabah olunca Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bana:

– “Tutsağın dün gece ne yaptı?” diye sordu. Ben de:

–Yâ Resûlallah! Allah’ın beni faydalandıracağı birtakım kelimeleri bana öğreteceğini söyledi, ben de onu salıverdim, dedim. Peygamber Efendimiz:

– “O kelimeler neler?” diye sordu, ben de o kimsenin bana:

–Yatağına girdiğin zaman Âyetü’l–kürsî’yi, “Allahü lâ ilâhe illâ hüve’l–hayyü’l–kayyûm” âyetini başından sonuna kadar oku; senin yanında Allah tarafından sürekli bir koruyucu bulunur ve sabaha kadar şeytan sana asla yaklaşamaz, dediğini söyledim. Bunun üzerine Nebî sallallahu aleyhi ve sellem:

– “Bak hele! Kendisi yalancı olduğu halde bu sefer sana doğruyu söylemiş. Üç gecedir kiminle konuştuğunu biliyor musun, ey Ebû Hüreyre?” dedi. Ben:

– Hayır, bilmiyorum, dedim. Resûl–i Ekrem:

– “O şeytandır” buyurdular…

(Buhârî, Vekâlet 10, Fezâilü’l–Kur’ân 10, Bed’ü’l–halk 11.)